My Endo Blog

My Endo Blog

Túrógombóc eperpürével

2019. január 21. - My Endo Blog

Sziasztok!

 

Tavaly év végén vásároltunk az Auchanban egy kevés túrót, amit szerettem volna valami nasihoz felhasználni. Ez a túrógombóc lett, ami nem nasinak, hanem ebédnek készült végül. 

Az eredeti recept teljes kiőrlésű búzadarával készül, nekem sajnos nem volt itthon, így teljes kiőrlésű morzsát használtam fel. Emellett eperpürét készítettem, mert málnát nem sikerült venni, valamint a tavalyi Szedd magad! eperföldön sikerült nagymértékben bevásárolni. :) 

Hozzávalók:

  • 900 g túró
  • 180 tk. morzsa
  • 12 g citromhéj
  • 2 tojás
  • 78 g kókuszreszelék
  • 200 g eper

Az összeállítást a recept szerint végeztem, a főzés történt kicsit másképp. A morzsa nem úgy viselkedett a forró vízben, ahogy a dara tette volna, ezért gyors főzést csináltam. Fél percre tettem csak forró vízbe a gombócokat, így még pont nem estek szét, a célt elértem vele. :) 

A recept több kókuszreszeléket ír, a fenti hozzávalóknál csak azt számoltam, amit ténylegesen fel is használtam a gombócokhoz. 

Összesen 34 db gombóc lett, az eperpüré pedig 3 adagnak megfelelő volt. 

Egy darab gombóc:

  • 78 kalóriát,
  • 4 g zsírt,
  • 5 g szénhidrátot és 
  • 6 g fehérjét tartalmaz.

 

Az eperpüré egy adagja pedig:

  • 21,3 kalóriát,
  • 0,2 g zsírt
  • 5,1 g szénhidrátot és
  • 0,4 g fehérjét tartalmaz. 

50230721_1179997752165662_40543821259341824_o.jpg

 

Legközelebb tényleg csak nasira/köztes étkezésre fogom elkészíteni, sajnos az ebéd élményt nem tette nálam teljessé. Itt jöttem rá, hogy nekem ebédre mindenképp valami sós kell, mert - bár jól laktam - elég hamar éhesnek éreztem magam és az érzés sem volt megfelelő. 

Ha szeretitek mindenképp próbáljátok ki, finom volt! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://myendoblog.blog.hu/api/trackback/id/tr314580842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása