My Endo Blog

My Endo Blog

Étrend 18. - 22.hét

2019. augusztus 11. - My Endo Blog

Sziasztok!

 

Kicsit több heti összefoglalóval jövök most. Bár sok új ételt nem készítettem, de higgyétek el nem unatkoztam. Szerencsére az esküvő szervezés nagyon jól halad, minden lényeges elem megvan. Ezekről a nagy nap után hozok egy beszámolót, remélem várjátok! :) 

Pogácsa alakor búzából

Egyik kedves kolléganőmtől kaptam alakorbúzát. Soha nem használtam még, elsőre pozitív csalódást okozott. A belőle készült pogácsa isteni lett, még nővéremnek is ízlett! :) 

1 darab:

  • 253 kalória,
  • 9 g zsír,
  • 32 g szénhidrát,
  • 10 g fehérje. 

1_7.jpg

Zsemle alakor búzából

Nem csak egy kiló alakorbúzát kaptam, így nyugodtan tudtam garázdálkodni is. A zsemle is zseniális ebből a búzából. Igaz a két étel elkészítése között nem sok különbség van, de nem baj. :) 

1 darab: 

  • 308 kalória,
  • 15 g zsír, 
  • 33 g szénhidrát,
  • 9 g fehérje. 

2_9.jpg

Smiley palacsinta

Ismét volt közös reggeli a munkahelyemen, arra készültek ezek a cukiságok. Amerikai palacsinta az alapja és még mindig imádom, ahogy mosolyognak! :) 

1 darab:

  • 40 kalória,
  • 1 g zsír,
  • 5 g szénhidrát, 
  • 2 g fehérje. 

3_8.jpg

Cukkinis csirkemell zöldséges bulgurral

Na ez az az étel, amiről fénykép nem készült. Anyukám küldött cukkinit és a nővérem adagja is nálunk maradt. Nem volt más választás, abból kellett főzni, ami itthon van. :) A következő étellel nagyon hasonló, annyi csak a különbség, hogy ide a bulgurt zöldségesen készítettem el, a következő esetében pedig nem. Jajjj és itt nincs a csirkemell mellett sárgarépa. :) A csirkemellet egy kis vajon lepirítottam, kerültek rá fűszerek. Utána a cukkinit összerottyantottam. A kettőt még kicsit főztem együtt és kész is a villámgyors finomság. :) Az adagokban a bulgur értéke is szerepel. 

1 adag:

  • 320 kalória,
  • 3 g zsír,
  • 42 g szénhidrát,
  • 28 g fehérje. 

Sárgarépás-cukkinis csirkemell

A recept a fentiekhez nagyon hasonló, csak itt a sárgarépára kicsit több időt kellett számolni. :) Itt az adagokban a bulgur értéke nem szerepel. 

1 adag:

  • 144 kalória,
  • 3 g zsír,
  • 4 g szénhidrát, 
  • 24 g fehérje. 

4_6.jpg

Káposztás tészta

A recept szerintem mindenki számára ismerős. Kicsit nagy káposztát sikerült venni, így sok lett belőle. De finom volt, ez a lényeg. :) 

1 adag:

  • 263 kalória,
  • 1 g zsír, 
  • 50 g szénhidrát, 
  • 10 g fehérje. 

5_6.jpg

Cukkinipörkölt

A cukkinit hagymán lepirítottuk, került rá víz és egy kevés paradicsompüré. A köret hozzá durumtészta, az adagok nem tartalmazzák az értékét. . 

1 adag:

  • 28 kalória,
  • 0 g zsír, 
  • 4 g szénhidrát, 
  • 2 g fehérje. 

6_7.jpg

Éééés egy kis konyhán kívüli. Volt néhány alkalom, mikor nem teljesen én/mi főztem/főztünk. Egyik nap a saját saláta mellé feltétet a munkahelyen sikerült vásárolni: sajtos csirkemellet, mert imádom. És mivel szénhidrát-ügyileg nem volt nagyon sok, egy kis édesség még belefért. :)

7_7.jpg

A következő nem boszorkány-konyhás ételem: steak burgonya zabpelyhes csirkemellel és sajtmártással. 

8_7.jpg

 Már jó ideje reggel kávé helyett teát iszok. Egyik reggel valaki ezt nagyon nem hagyta. :) Természetesen nem engedtem neki, mert nagyon meleg volt még a tea és amúgy sem biztos, hogy jót tett volna az egészségének, ha belefejel egy pohár teába. 

9_6.jpg

 A négy hét alatt születésnapot is ünnepeltünk. :) Párom kedvenc étele a pacalpörkölt, amit jelen állás szerint egészen biztosan soha nem fogok elkészíteni. Ezért elvittem egy étterembe, ahol kedvére falatozhatott. :) A tortát én készítettem, meg se mertem számolni hány kalóriát és egyéb dolgokat tartalmaz. Azért az étteremben még egy kis nasi elfért és az ágymoziban is jártunk. :) Szuper nap volt! :) 

10_4.jpg

Munkahelyen és itthon is járt a dinnye-manó. Loki is nagyon élvezte, boldogan falatozta. Bár az egyik kedvenc gyümölcsöm, de igyekszem többet nem fogyasztani belőle, mert IR esetén nem ajánlott. 

11_4.jpg

 És ha már meleg van. :) Egyik kollégám a midos kolléganőket elvitte fagyizni. Három mentes fagyi volt, végig kóstoltam mindet. :) 

12_3.jpg

 A végére pedig egy kis ZÖLDséget hagytam. :) 

A héten készítettem házilag mosogatószert és folyékony szappant. Sajnos egyik receptje sem tökéletes, így nem is igazán osztanám meg veletek. Készült a mai napon emellett házilag öblítő is, ez sem az igazi még. Ígérem mindet bepótolom, az összes receptjét, amint sikerül tökéletesíteni.

A szilárd samponszappan pedig? Nem az igazi. Legalábbis nekem. Többször mostam már vele hajat, nem mindig tökéletes. Ezért ha ez elfogy másik fajtát fogok kipróbálni. Ha az sem válik be, akkor pedig házilag készítem majd el. :) 

A műanyagmentes júliust úgy mondanám nagy mértékben sikerült teljesíteni. Kollégáim közül is többen figyeltek rá, főleg a műanyag zacskókból használtak lényegesen kevesebbet. Nagyon büszke vagyok rájuk! :) 

13_1.jpg

Nektek hogy telt ez a négy hét? :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://myendoblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7115005026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása