My Endo Blog

My Endo Blog

Műtét után

2017. június 04. - My Endo Blog

Sziasztok!

 

 Ígértem egy bejegyzést, igaz három napot késtem vele, de elkészült, fogadjátok szeretettel! :) 

A lényege: mit szabad-mit nem szabad tenni a műtét után. Néhány pontban összegyűjtöttem Nektek, igyekszem megosztani a saját tapasztalataimat is (sajnos van, a szerencse annyi, hogy nekem "csak" egy cisztát kellett eltávolítani).

Szóval! Hogyan is éljünk túl?

1. A műtét napján nem szabad felkelni az ágyból, viszont az jót tesz, ha kicsit mozgolódunk. Például: mozgatjuk kicsit a lábunkat, körözzünk a lábfejünkkel, ha van erőnk toljuk is fentebb magunkat félig ülő pozícióba, persze csak akkor, ha nem szédülünk, stb. Mindezt csak óvatosan, mert ekkor még csövek is vannak "benned", ezekre nagyon oda kell figyelni!

2. Ugye a műtét előtti napon és a műtét napján nem szabad enni, ezért ilyenkorra már kellemetlen lehet a helyzet, személy szerint én éhséget még nem éreztem, mert kaptam infúziót. Vizet viszont kezdjünk el fogyasztani, hogy elkerüljük a kiszáradást, valamint ezzel a pocakunkat elkezdjük visszaszoktatni. Minél több folyadékot vegyünk magunkhoz, pótoljuk az elmaradást! 

3. Amint lehet kezdj el apránként valamit enni is, hogy erőt gyűjts majd a talpra álláshoz. Engem a műtétet követő napon engedtek először felállni, igazi kínszenvedés volt. Néhány lépésre volt az ágyamtól a mosdókagyló, ahol végre megmoshattam az arcom (eközben megszabadítottak a katétertől is, szerencsére ebből semmit nem éreztem), de körülbelül 15 másodperc után hányingerem lett, és sikerült majdnem elájulni, hamar vissza is segítettek az ágyhoz és lefeküdhettem. 

4. Ha már lábra bírsz állni és nem is szédülsz akkor sétálgass kicsit, csak lassan, ahogy jól esik, de mindenképp mozogj, segít a felépülésben! 

5. Ha már mozgás, akkor arra figyelj, hogy a felülést ne hasizomból végezd, kíméljük még az izmokat, fordulj inkább az oldaladra és karral told fel magad! 

6. A műtétet követő napon kerül eltávolításra a sebváladékot elvezető cső (is), számomra ez volt a legkellemetlenebb! Mély levegő, ezt a pár másodpercet túl kell élni, az érzésre már nem emlékszem, csak az maradt meg, hogy ez volt a legrosszabb. :) Ha eltávolítottak minden csövet sokkal könnyebb lesz a mozgás, járkálás, itt jön el az a pillanat, amikor már szaladnál haza, de még nem lehet. :) 

7. Fogyassz sok rostos gyümölcsöt, zöldségeket, hogy az anyagcseréd beindítsd! 

8. Műtét után (nekem) két hét pihenés (volt). Hosszabb sétákra, túrákra ne menj el, nem szabad emelgetni és sokat hajolgatni, ez tényleg a felépülés időszaka, vigyázz magadra! 

9. A pihis időszakban lesz időd magadra, ezért ebben az időben leginkább a lelki felépüléssel foglalkozz. Sokszor nézegettem a varrataimat, és őszintén szólva nem voltam kibékülve saját magammal. Lassan meg kell békélni azzal, hogy ezek a hegek maradnak rajtam életem végéig jelezvén azt, hogy volt bennem egyszer egy ciszta, amitől szerencsére megváltam! Őszintén szólva nem érzem úgy, hogy ez lett volna a legnehezebb feladat az egészben. Rajtam négy kisebb vágás van, ha (ne adj Isten) más műtétet végeztek volna rajtam ami nagyobb vágással jár valószínűleg nehezebb lett volna az elfogadás. Kell az az idő, mikor "gyászolsz", viszont itt is tudni kell továbblépni, esetleg beszélgetni olyanokkal, akik hasonló műtéten estek át, mások történeteiből erőt meríteni vagy önelfogadásra irányuló gyakorlatokat, technikákat végezni, megtalálni mi az, ami segít! Ha nagyon elakadsz, kérj tanácsot! 

10. A varratszedésre a műtétet követő 5-7 napban kerül sor. Ez az a dolog, amit egyáltalán nem érzel, legalábbis nekem nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Míg beszélgettünk az orvossal ki is szedte az összes varratot és semmit nem éreztem belőle. 

11. A higiénia: erre ügyelj a műtét után is és varratszedést követően is! Nagyon fontos, hogy a sebek szépen begyógyuljanak, ezért vigyázz rá nagyon! A varratszedés előtt én leragasztottam mindegyik varratot és úgy zuhanyoztam, hogy ne érje víz még a ragasztást sem! Varratszedés után óvatosan mostam a sebeket, és aztán szárazra töröltem, szerencsére nem is lett semmiféle baj! :) 

12. A szex egy kényes kérdés, műtét után 5-6 hétben ne élj vele, hogy legyen elég idő a belső sebeknek is begyógyulni!

13. A hasizom tornát is felejtsd el, műtét utáni 5-6 hétben ha nagyon tornázni szeretnél csak női jógát vagy nem megerőltető mozgásformát válassz, például menj el úszni, csak kényelmesen! :) 

 

Kitartás Mindenkinek, ha van kérdés írjatok nyugodtan! :)

Puszi

5766b546_f46267fk_k.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://myendoblog.blog.hu/api/trackback/id/tr8212562747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása