My Endo Blog

My Endo Blog

Étrend - 7. hét

2019. április 22. - My Endo Blog

Sziasztok!

 

Mennyire jó, ha a hétfői nap pihenős. :) Így legalább van időm rendesen megírni az előző heti ételeinkről szóló bejegyzést. :) Remélem jól telik a hosszú hétvége, a mai nap még pihenjetek! Jelenleg épp A Gyűrűk Urát nézem, lehet néhányan már tudjátok, de most elmondom a többieknek is: ez a legkedvencesebb filmem! :) 

Szóval a múlt hetem egyrészt elindult a Foreveres vitaminokkal, másrészt egy nagyszerű hírrel kezdődött. Orvosnál jártam, ahol kiderült: a korábban kiújult cisztám teljesen eltűnt! :) Így utólag már tudom mikor pukkanhatott ki: sajnos nem sokkal ezelőtt volt egy elég erős rosszullétem. Erős hányinger, szédülés, falfehérség, ájulás-közeli állapot, szóval nem volt egyszerű. A lényeg, hogy jelenleg nincs és természetesen azon leszek, hogy ne is legyen. :) Zöld utat kaptak a képen szereplő vitaminok is, három hónap múlva kell jelentkeznem doktornőnél. :) 

1_1.jpg

Rántott karfiol bulgurral

Kicsit több, mint 1 kg karfiolból készült, ettük is jó sokáig (8 adag volt). :) Most csak a karfiol értékeit hoztam, a bulgur a korábbiakhoz képest nem változott. :) Tk. búzaliszttel és tk. morzsával paníroztunk. 

1 adag:

  • 207 kalória,
  • 5 g zsír,
  • 28 g szénhidrát,
  • 11 g fehérje.

2_3.jpg

Hulala krémes sütemény

Az alapja egy 8 tojásos piskóta, a Hulalat pedig eritrittel és egy nagy doboz tejföllel kevertem össze. A krém tetejére epres holland kakaópor került. :) Összesen 30 szelet lett, imádom! 

 1 szelet:

  • 98 kalória,
  • 7 g zsír,
  • 5 g szénhidrát,
  • 3 g fehérje. 

3_1.jpg

Répatorta mascarpone krémmel

Ha már húsvét, akkor a répatorta elengedhetetlen. :) Gyümölcstorta formában készítettem, ami nem volt a legokosabb ötlet, de most már ezt is tudom. A tetejére cukrozatlan Hulala és mascarpone keveréke került és volt lehetőségem kipróbálni a nemrég beszerzett tortadíszítő-készletemet is. :) Elsőre nem lett a legszebb, de legalább finom. :) 12 szelet lett összesen.

1 szelet:

  • 250 kalória,
  • 18 g zsír,
  • 16 g szénhidrát, 
  • 6 g fehérje. 

4_1.jpg

Paprikás-sajtos rúd

Török Eszter szuper sajtos rúd receptjét fejlesztettem egy kicsit tovább: pirospaprika is került a tésztába. Párom kérésére lett pillangó, maci, szív, mézeskalács és levél formájú, bár ez a kisült darabokon nem igazán látszik. :)

1 darab:

  • 48 kalória,
  • 3 g zsír,
  • 3 g szénhidrát,
  • 2 g fehérje. 

viber_image_2019-04-22_10_25_56.jpg

Húsvéti kalács

Ez az egyik étel, amiről konkrét kép nem készült, de a szépen megterített asztalon ott van! :) A szemfülesek már kiszúrták: a jobb oldali tányéron, félbe vágott főtt tojások között pihen. Ez most kivételesen puha lett, rájöttem a titokra: ha tk. liszttel dolgozom összegyúrás után az a jó, ha kicsit ragacsos marad a tészta. Így sokkal puhább lesz és szépen megkel. :)  2 rúd lett. 

1 rúd: 

  • 1261 kalória,
  • 34 g zsír,
  • 179 g szénhidrát,
  • 43 g fehérje. 

 5.png

Humusz

Na ez a másik, amiről sajnos kép nem készült, cserébe viszont hozom a receptjét. :) Fördős Zé egyik jó receptje, nagyon szeretem! 12 adagra számoltam. 

1 adag:

  • 103 kalória,
  • 5 g zsír,
  • 9 g szénhidrát,
  • 6 g fehérje. 

 

És néhány nemrég kipróbált finomság: 

Az Urbán és Urbán citromos és kakaós ostyáját korábban is szerettem, most az epresben sem csalódtam. Sőt! A kedvenc lett! :) 

6_1.jpg

 Kolléganőm hozta nekünk a Torras csokikat, pillanatok alatt elfogyott mind a kettő. A fehércsokisat imádtam! :) 

7_1.jpg

 A közelünkben lévő kisboltban kaphatóak ezek a Diabette csokik, nekem kicsit utóíze van. Nem fogunk szerintem később vásárolni, de egy próbát megért. :) 

8_1.jpg

 

 Ezeken kívül volt még:

  • Hagymás bab - Bud Spencer módra,
  • Sajtos-túrós pogácsa,
  • Rácsos meggyes pite,
  • Melegszendvics paradicsommal.

 

További szép napot Mindenkinek! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://myendoblog.blog.hu/api/trackback/id/tr614779554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása